تبلیغات
۩۞۩بزرگترین سایت معرفی جنگ افزار۩۞۩ - (IAF) نیروی هوایی ایتالیا

اولین نیستیم ولی بهترینیم

(IAF) نیروی هوایی ایتالیا

نویسنده : black hand
تاریخ:دوشنبه 1391/01/14-ساعت 10 و 46 دقیقه و 38 ثانیه

اولین درگیری نظامی نیروی هوایی سلطنتی ایتالیا در سال 1911 و در جریان جنگ ایتالیا-عثمانی رخ داد که در ان زمان هواپیماهای شناسایی و بمب افکن ایتالیایی برای اولین بار در تاریخ جنگهای جهان نقش غیر قابل انکار و تاثیر گذار نیروی هوایی را به اثبات رساندند. 



تاریخ تشکیل نیروی هوایی ایتالیا باز میگردد به سال 1884.در آن سال ارتش سلطنتی ایتالیا با ایجاد اولین پایگاه هوایی و عملیاتی کردن تعدادی بالون در آن پایگاه اقدام به تشکیل شاخه هوایی خود نمود .
اولین درگیری نظامی نیروی هوایی سلطنتی ایتالیا در سال 1911 و در جریان جنگ ایتالیا-عثمانی رخ داد که در ان زمان هواپیماهای شناسایی و بمب افکن ایتالیایی برای اولین بار در تاریخ جنگهای جهان نقش غیر قابل انکار و تاثیر گذار نیروی هوایی را به اثبات رساندند. 
در طول دهه 30 میلادی نیز نیروی سلطنتی هوایی ایتالیا ابتدا در جنگ با اتیوپی به سال 1935 و نیز در طول جنگ داخلی اسپانیا در مابین سلاهای 1936 الی 1939 شرکت نمود و سپس بعد ازگذشت مدتی از اتخاذ موضع بیطرفی از جانب دولت ایتالیا سرانجام ارتش ایتالیا و به طبع ان نیروی هوایی ایتالیا در ژوئن سال 1940 به نفع المان نازی وارد درگیری های جنگ جهانی دوم شد. 

در زمان آغاز جنگ، نیروی هوایی ایتالیا دارای 3,000 هواپیمای نظامی بود که در حدود 60 دصد از انها عملیاتی و قابل سرویس دهی و شرکت در نبردها بودند. 

در طول جنگ جهانی دوم هواپیماهای نیروی هوایی ایتالیا در مناطق وسیعی از سرزمین های پوشیده از برف و یخ روسیه گرفته تا صحرا ها و شنزارهای سوزان شمال افریقا به پرواز و انجام عملیات میپرداختند که در طول این مدت تلفات زیادی را نیز متحمل گردید. 

پس از تسلیم شدن و اشغال ایتالیا در تابستان سال 1943،نیروی هوایی ایتالیا نیز منحل گردید ولی با پایان جنگ در سال 1945 مجددا شروع به کار کرد.با انجام رفراندم در سال 1946 و تغییر نوع حکومت ایتالیا از سلطنتی به جمهوری عنوان سلطنتی از نیروی هوایی ایتالیا حذف گردید. 

با عضویت ایتالیا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو زمینه برای مدرنیزه شدن نیروی هوایی ایتالیا ایجاد گردید.و در این زمان ایالات متحده امریکا به دلیل پیمان متقابل دفاعی به تقویت نیروی هوایی ایتالیا پرداخت و چندین فروند هواپیماهای پیستونی P-51 Mustang و P-47 Thunderbolt را در اختیار نیروی هوایی ایتالیا قرار داد. 

در سال 1953 نیز جنگنده های مدرن تر F-84G، F-86E(M), F-84F و همچنین هواپیمای ترابری C-119 Flying Boxcar به خدمت نیروی هوایی ایتالیا در امدند. 

صنایع هوایی ایتالیا که مجددا اغاز به کار نموده بودند شروع به تولید کردن جنگنده های بومیمی نمودند.که از میان انها میتوان به جنگنده Fiat G.91 ، جت اموزشی Aermacchi MB-326 و هواپیمای غیر نظامی و چند منظوره Piaggio P.166 اشاره نمود.همچنین کارخانه هلیکوپتر سازی Agusta-Bell نیز دست به ساخت انواع نظامی و غیر نظامی هلیکوپتر میزد.و اولین جنگنده مافوق صوت که به خدمت نیروی هوایی ایتالیا درامد جنگنده Lockheed F-104G Starfighter بود. 

جت آموزشی Aermacchi MB-326


جنگنده Fiat G.91

 

تلاش برای توسعه و گسترش دادن توانایی های نیروی هوایی ایتالیا باعث گردید تا ایتالیا در یک همکاری مشترک با کشور های انگلیس و المان غربی اقدام به طراحی و تولید جنگنده چند منظوره پاناویا ترنادو و با همکاری کشور برزیل اقدام به تولید جنگنده تهاجمی AMX نماید. 


جنگنده تهاجمی AMX


در سال 1990 و در پی تهاجم ارتش عراق به کشور کویت،نیروی هوایی ایتالیا نیز به جمع کشورهای ائتلاف به رهبری امریکا پیوست و بدین ترتیب خلبانان نیروی هوایی ایتالیا پس از 45 سال برای تخستین بار نخستین عملیات نظامی خود را انجام دادند. 


زمانی که نیروی هوایی ایتالیا تصمیم به خارج کردن جنگنده های F-104G Starfighter خود از سرویس گرفت و به دنبال جایگزین مناسبی برای انها بود ،ایتالیا وارد پروژه مشترک ساخت جنگنده چند منظوره Eurofighter Typhoon همراه با کشور های اسپانیا،انگلیس و المان شد . 

Eurofighter Typhoon 


در سال 1994 و هنگامیکه هنوز چند سالی از عملیاتی شدن و ورود به خدمت جنگنده Eurofighter Typhoon باقی مانده بود، نیروی هوایی ایتالیا 24 فروند جنگنده رهگیر و دست دوم Panavia Tornado ADV را از نیروی هوایی سلطنتی انگلیس برای یک دوره 10 ساله و برای پر کردن موقت جای خالی استارفایترها را اجاره نمود. 


همچنین نیروی هوایی ایتالیا در خلال بحرانهای سومالی و موزامبیک و جنگ بالکان در قالب نیروهای چند ملیتی وارد کارزار شد. 

اخرین فروند از جنگنده های قدیمی Lockheed F-104G Starfighter نیروی هوایی ایتالیا در سال 2004 از سرویس خارج شد. 

در ابتدا انتظار میرفت که جنگنده های Eurofighter Typhoon از سال 2000 و به منظور جایگزینی با جنگنده های قرضی Panavia Tornado ADV (که هزینه های زیادی را برای به روز کردنشان بر نیروی هوایی ایتالیا وارد ساخته بودند) وارد خدمت گردند همچنین نیروی هوایی ایتالیا 30 فروند جنگنده F-16A بلاک 15 و 4 فروند F-16B بلاک 10 را اجاره نمود که در حال حاضر جنگنده های جدید Eurofighter Typhoon در حال جایگزینی با سایر جنگنده های قرضی هستند. 

توانایی های ناوگان ترابری نیروی هوایی ایتالیا نیز با به دریافت 22 فروند هواپیمای ترابری C-130J Super Hercules و 12 فروند Alenia C-27J Spartan برای جایگزینی با هواپیماهای قدیمی تر Aeritalia G.222 به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. 

C-130J Super Hercules 

 

دارایی های نیروی هوایی ایتالیا




نوع مطلب : هواپیما های شكاری 

داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




Admin Logo
themebox Logo